Att inte kunna sova

Är något jag verkligen inte rekommenderar någon! Men vad ska man göra? Jo, man ger upp försöket efter en timma då man insett att man ändå inte kommer kunna sova och skriver några rader i bloggen istället. Men då är ju den eviga frågan vad fasen man ska skriva om... Tror jag ska ägna detta inlägget lite åt ett annat stort intresse jag har, nämligen musik! Jag har ju väldigt bred musiksmak och lyssnar på det mesta, allt beroende på humör, tillfälle och ibland även umgänge. Men om jag ska nämna de 10 största favoriterna för tillfället (och med för tillfället menar jag typ idag, för det ändras friskt då det gäller vad jag lyssnar på) så blir det nog följande:

♥ Jeff Buckley - Hallelujah
♥ 30 seconds to Mars - A beautiful lie
♥  Billy Talent - Nothing to loose
♥ Coldplay - Fix you
♥ AFI - Bleed Black
♥ Markus Fagervall - If you don't mean it
♥ Rage Against the machine - Killing in the name of
♥ System of a Down - Chop Suey
♥ Muse - Hysteria
♥ Slipknot - Snuff



Hehe, ett litet snabbt ihopsatt kollage, inte det snyggaste man skådat nånsin men där har ni dem iaf! Hoppas ni känner igen dem, annars blir jag lite arga på er!

Då kommer vi ju självklart också till den frågan som lyder: vad är viktigast - texten eller musiken?
För min del blir det nog musiken av den enkla anledningen att det inte går att lyssna på en dålig låt med en bra text på samma sätt som det går att lyssna på en bra låt med helt hjärndöd text. Dock kan jag ju intressant mer.

Men nu är klockan alldeles för mycket för att jag ska kunna gå till jobbet och vara mänsklig imorgon så nu måste jag tvinga mig själv att sova. Det är ju värt ett försök om inte annat!

Hoppas ni sover gött och drömmer söta drömmar för det tänkte jag också göra snart... om kattskrället slutar vilda runt vill säga! ;)

Peace out!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0