En tankeställare...

Det svåraste med de här bloggarna är ju att komma på vad man ska skriva. Så intressant är ju inte mitt liv så jag har något att skriva om varenda dag... i alla fall inte så det blir så pass intressant att det är värt att läsa. En sak jag däremot tycker är intressant nog att nämna och väl värt att ta sig en funderare kring är diskussionen och ramaskriet runt "konstverket"  och Anna Odell som nu ligger i hetluften hos medierna runt om i landet.

Personligen vet jag inte om jag kan kalla detta ett konstverk, varför vet jag egentligen inte och med risk för att låta otroligt konservativ så är konst för mig mer tavlor och skulpturer än det Anna gjort här. Jag ser det mer som ett verk där hon faktiskt lyckas blåsa liv i en väldigt viktig och tidigare sval debatt. Satt och såg på tv här för några dagar sen och snubblade in i en het debatt huruvida det hon gjort är rätt eller fel, tror det var kulturnyheterna jag såg.

Det som upprörde mig i denna debatt var att motparten hela tiden satt och sa att det finns andra vägar att gå för att få liv i en debatt än att kränka vården. Jag menar, hur många finns det inte som försöker göra sig hörda för att de tycker att de blir orättvist behandlade? Först nu efter detta har frågan fått ett helt annat allvar och extremt mycket mer uppmärksamhet. 

Nu får vi bara hoppas att frågan om huruvida psykvården går att bättra och på vilket sätt inte bara blåser förbi utan att det att det verkligen händer något och att den blir bättre.

Sen kan man ju som sagt fråga sig om det är okej att kalla det ett konstverk och sen gömma sig bakom det!? Men hallå, polisanmälan var väl lite väl att ta i!? Det är nästa lite USA-varning över reaktionen från psykvårdens sida... Men, jag stödjer i alla fall Anna Odell! Det är bra att psykvården fått sig en tankeställare! Go Anna :D





Nu ska här till stallet!

Peace out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0