Hästmänniskor..!

Har startat dagen med att vara på hopptävlingar. Första gången man har besökt Borås Ridhus. Självklart har jag inte själv tävlat men en tjej från stallet har. Det gick inte så jättebra. Eller med första hästen, ponnyn som han kallas, vart det bara en vägran på första hindret och sen flöt det på riktigt bra, med de andra två vart det däremot pannkaka. En trillade hon av och den andra vägrade ut sig.

Men för att komma till saken - hästmänniskor. Jag kan aldrig sluta förundras över vilken överklassport hästsporten, framförallt ridsporten, faktiskt är. Bara man har den rätta hästen med den dyraste sadeln och det pråligaste tränset är man en bra ryttare. Idag exempelvis så var det en tant som nästan red över en unge bara för att hon hade en så kallad fin (med 08-uttal på i:et) häst och tyckte att familjen var ivägen, hon skrek bara AAKTA och red rakt igenom. Sjukligt!

Det är inte för inte som hästmänniskor har rykte om sig att vara konstiga och svåra att komma underfund med. Men, jag ska inte dra alla över en kam. Det finns ju "normala" hästmänniskor också såklart!

Sen en annan sak jag uppmärksammade var att det är många killar/män som håller på med hästar här nere. Inte alls som uppåt i landet. Där är det bara en massa gamla travnissar. Undra vad det beror på...

Nu ska man chillidilla ett tag innan man beger sig iväg till stallet igen. Kanske hänga lite på balkongen och steka! Först tacos till lunch dock :D





Peace out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0