Ett befogat "Sen sist jag skrev..."

Jag är ju så urusel på att hålla det jag lovar med tanke på att det är drygt ett år sen jag skrev här sist... men nu jävlar!

För drygt en timme sen var det Julafton, nu är vi inne på juldagen och jag har som vanligt svårt att sova. Anledningen till varför jag kom på att jag ska börja blogga igen var hör och häpa för att min pappa frågade mig varför jag hade slutat. HAN av alla människor... Dock gjorde det att jag fick lite blodad tand. Däremot ska jag denna gången inte lova att jag kommer skriva varje dag... Mitt liv är för tillfället alldeles för hektiskt för det. Men så ofta jag kan SKA jag göra det :)

Min Julafton har i alla fall varit supermysig som vanligt. Skillnaden denna året mot förra är att inte hela stora feta släkten var samlad utan bara jag, min numera Stockholmare till syster, min bror, min mor, min far och min mormor. Hemlagad julmat i mängder, tända ljus och julklappar. En annan skillnad är att man inte firar julen som singel i år. På den fronten har Joacim stigit in, han jag för några blogginlägg sedan skulle klå i Guitar Hero (vilket jag gjordeoch fortfarande gör om någon är intresserad;)). Vi har till och med hunnit med att bli sambos, två gånger om. Först var det flytt från min andrahandslägenhet på Västra Skurholmen till Jockes etta på Malmudden. För inte ens en månad sedan flyttade vi in i en trea på Malmudden.

Men för att återgå lite till Julen som nu passerat... I år fick jag:

- Presentkort på Make up Store, en sminkning + produkter samt ett presentkort på Carlings av mamma och pappa.
- Skor, mandarin-/apelsinsaft av syster.
- iPhoneskydd av bror.
- Den vanliga pengen av mormor
- Ett fotografi på mig och syster av John (som även var fotografen)
- En pläd av Elina
- Porriga underkläder av Jocke
- Presentkort på Gina Tricot av Susanne och Erik (Jockes mamma och sambo)

TACK SÅ MYCKET :)

Likheterna med förra årets jul är att det även detta år är ett tillskott i familjen i form av en kattunge som heter Cherry. Tyvärr pg.a. Tequilas bortgång.


Lillis när vi hämtade henne. Myspys i kattklösen!

Busfrö utan dess like är hon!! Men supermysig när det inte är full fart på lekfronten. :)
Bytt jobb har jag också gjort... från Eniro 118118 (som för övrigt la ner sin nordliga verksamhet) och Tasty till TeliaSonera där jag nu jobbar som supporttekniker och trivs som fisken i vattnet. Förutom det har jag också tagit Lucky på foder eftersom hennes ägare är gravid med tvillingar. Ska till en början ha henne till Maj ungefär men vi får väl se om hon får stanna längre (hoppas,hoppas)!!

Så för att summera det mest troliga extremt osammanhängande inlägget:

- Är numera sambo med Joacim Henriksson i en trea på Malmudden.
- Vi har två kissar, Whiskey (som fortfarande troget hänger med) och Cherry, vår lilla überbusiga nykomling.
- Luckan (Lucky Love) som delvis kan räknas in i familjen som en för tillfället adopterad superfin men tjurig häst.
- Ett nytt jobb på Telia som supporttekniker.

och sedan några tillägg:

- Ett nyfunnet tycke för vampyrfilmer samt serier (Twlilight och Vampire Diaries).
Kan det bero på alla heta killar (ta inte illa upp Jocke) som av någon konstig anledning blir ännu hetare som vampyrer!? ;)
- Några nya tatueringar.
- En massa bortflyttade vänner (Linnea - Sundsvall, Elina - Göteborg och Malin (syster) - Stockholm).
- Ett för mig nytt band - Machinae Supremacy.

En sista bild som avslutning på kärleken <3




Då var klockan typ 2.00 då så nu måste det ta och sovas här!

Peace out och God Jul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0